Reviews - Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel (Jonas Jonasson)

27. dubna 2014 v 17:43 | Posted by: Joann |  Reviews - Books
Autor: Jonas Jonasson
Nakladatelství: Panteon
Žánr: Světová literatura - román
Cena: 290- 350 kč
Anotace: Allan Karlsson má narozeniny. Je mu sto let. Vlastně důvod k oslavě. Starosta i místní tisk se připravují na velkolepou oslavu, stoletý stařík má však docela jiné plány; jednoduše zmizí - a brzy je celé Švédsko kvůli jeho útěku vzhůru nohama. Jenže s podobnými věcmi už má Allan své zkušenosti - v mládí koneckonců uvedl do zmatku celý svět.

Jonas Jonasson ve svém románu vypráví o jednom veselém útěku a také o šíleném životním příběhu svéhlavého muže, který se sice nikdy nezajímal o politiku, ale přesto byl vždy nějak zapleten do velkých historických událostí 20. století.
(oficiální text distributora)

Můj Názor:
Hned prvním důvodem proč si knížku přečíst pro mě byl původ autora a knihy. Miluju celou Skandinávii a Švédsko obzvlášť, zatim jsem četla severské jen detektivky tak jsem si řekla, že zkusím i něco jiného. A rozhodně mě tato knížka nezklamala, naopak. Zžila jsem se s hlavní postavou, sice mi není 100 let ani za sebou nemám tolik povedených historek, ale Alan (hlavní postava) je naprostý pohodář, který nic neřeší. To se mi na něm hrozně líbí, ví že když se něco má stát, tak se to většinou stane a často mu více pomohla náhoda, než stresování se problémem.

Knížka je hodně vtipná, já se bavila od začátku do konce, obzvlášť konec mě pobavil. V knížče kromě vyprávění co se stane na Alanově malém "výletě" jsou i kapitoly, které se vracejí v čase a vypráví co všechno Alan zažil. Musím přiznat, že tyto části mě ze začátku tolik nebavily, protože mě zajímalo především co bude následovat v přítomnosti, nakonec jsem si je oblíbila a jsem ráda, že tam byly. Rozhodně knížka pro pobavení, poutavě napsaná.
Kniha se stala ve Švédsku nejprodávanější knihou roku 2010 a 2011, chystá se také film.

"Všechno je tak, jak je, a bude tak, jak bude." - Alan Karlsson (Hlavní postava)

Fotka a oficiální text. -zdroj