18. září 2014 v 12:59 | Posted by: Lexi |  Reviews - Books
Počet stran: 248
Věková kategorie: Pro dospělé

Cena: 279,-
Koupit: kniha | e-kniha
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství FRAGMENT.

Anotace & děj v kostce:

Strhující advokátní thrilller. Vina * trest * svědomí Úspěšný trestní obhájce Jack Swyteck si už léta nerozumí se svým otcem Harrym, guvernérem státu Florida. Harry nechá jednoho z Jackových klientů popravit na elektrickém křesle, ačkoli Jack pevně věří, že muž je nevinen. Vztah Jacka a Harryho se tak ještě více vyhrotí. Vzájemná nevraživost však musí jít stranou. Na scéně se objeví šílený psychopat, který se rozhodne vzít spravedlnost do svých rukou. Jeho geniální manipulace a touha po krvi zaplétají Jacka i Harryho do sítě obvinění, vydírání a lží. Dokáží se domluvit, spolupracovat a překonat hlubokou propast, která je mezi nimi? Měli by! Počet zavražděných svědků roste… První díl série se svérázným obhájcem Jackem Swyteckem od bestsellerového autora Jamese Grippanda.

O autorovi:
Narodil se v roce 1958 a prvních osmnáct let života strávil s rodiči a čtyřmi sourozenci v americkém státě Iliinois. Tam také začal studovat na univerzitě. Později se rodina přestěhovala na Floridu a Grippando pokračoval ve vysokoškolských studiích na University of Florida. Kromě toho, že byl příkladným studentem, působil také jako redaktor odborného školního časopisu. Po dokončení studia pracoval u soudu, ale zároveň se ve volném čase věnoval psaní. Nakonec zvítězila literatura a z Jamese Grippanda se stal spisovatel na plný úvazek. V českém překladu vyšly tituli Mimo podezření, Prosba o milost, Nalezené peníze, Svědomí, Výkupné a Informátor. (zdroj)

Mé hodnocení - OBSAHUJE SPOILERY:

Jak shrnout tuto knihu jedním slovem? Nadšení. Ano, to je ono. Zas a opět jsem narazila na knihu, od které se člověk nemůže odtrhnout. Hlavním důvodem bude určitě strhující zápletka, která je zároveň velmi originální. Obhájce zločinců hrozícím trest smrti sám zakusí jejich pocity na vlastní kůži? Paráda.

Autor nezanedbal ani další zápletky, tedy nechybí milostný trojúhelník a rodinné trable. Vše je krásně zkombinováno a celkově má děj spád.

Těžko se hledá zápory, na které bych upozornila, protože celkově mě kniha velmi uchvátila. Maminka je právnička, tedy jsem v tomto okolí v jednom kuse a doopravdy mě to zajímá. Možná jsem proto trochu ovlivněná, ale rozhodně si myslím, že knihu si užije i nestranný čtenář. Strující advokátní thriller, jak je kniha označena na obálce, vás na chvíli vtáhne do prostředí, kde lidé odsouzení k trestu smrti doslova léta čekají na svou vlastní popravu, kde se dočtete, jak tenká je linie mezi vinou a nevinou, životem a smrtí.

Na závěr něco z jiného soudku, konkrétně obálka, kterou musím také pochválit. Kniha je v pevné vazbě, kterou nejspíš většina čtenářů preferuje (včetně mě). Obálka jasně naznačuje, lidově řečeno, vo co tam vlastně go a zájemce o podobnou literaturu okamžitě upozorní. A čeho si na této knize skuetečně cením - nezaskočila mě snad žádná hrubka. Pravda je, že jsem knihu dočetla již před prázdninami, tedy jsem na něco mohla zapomenout, ale takové věci si prostě pamatuji. Celkově mi dojem z příběhu naruší fakt, když jsem soustředěná a vykoukne na mě nějaká chyba. Ano, možná jsem divná, ale nesnáším to. No, zpět ke knize, také se zde dočtete základní informace o autorovi - včetně informace, že v roce 2013 vyšel již desátý román této série a u Nakladatelsví Fragment se na podzim tohoto roku dočkáme druhého dílu. Tedy je se na co těšit - proto doporučuji si knihu koupit již teď, ať se potom hezky můžete těšit na další díly.

Za recenzní výtisk této knihy opět děkuji nakladatelství FRAGMENT.
FOLLOW LEXI | ASK | INSTAGRAM | TWITTER