21. října 2014 v 15:09 | Posted by: Lexi |  Reviews - Books
Počet stran: 400
Věková kategorie: Bez omezení
Cena: 399,-
Koupit: kniha | e-kniha
Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství FRAGMENT.

Anotace a děj v kostce:

Konzultantka z Wall Street Stella Sartori provádí rutinní kontrolu obchodní společnosti. Neunikne jí však poznámka, která vede k jednomu archivovanému kontraktu. Během několika málo hodin je jasné, že nejde o jen tak ledajakou smlouvu a Stella se ocitá ve smrtelném nebezpečí. Někdo ji pronásleduje, musí okamžitě zmizet.
Její kolega Jack Rogers, který má minimalizovat škody u klienta, z poznámek pochopí, že Stellu musí najít první on. Podaří se jim spojit síly a dokázat čtyřicet let starý případ korupce a vražd? Jaká tajemství skrývá smlouva z minulosti?

Dávají se na útěk před něčím, co je může oba zničit...

O autorovi

(volně přeloženo z oficiálního webu autora)
Brett Hoffmann se narodil v Austrálie, ale když mu byly 3 roky, společně s rodinou se přestěhoval do Evorpy. Tehdy začala jeho celoživotní láska k cestování. Do Canberry se vrátil, aby dokončil středí školu, následně získal titul práva a umění na univerzitě ANU. Před uskutečněním jeho snu jako autora novel působil jak ve veřejném, tak soukromém sektoru a byl partnerem v globální poradenské firmě, která poskytovala poradenství australským a nadnárodním společnostem. V současné době žije v Melbourne s partnerkou Julií a jejich psy Daxem a Odo.

hodnocení

Pokud jste si ještě nevšimli, tak já podobné žánry knih zbožňuju. Když mám podobnou knihu a vím, že mě čeká náročný týden, odkládám ji, abych si ji mohla skutečně užít a neohrozit ostatní povinnosti. Těžko se totiž vysvětluje, že jsem neměla čas na nic jiného, jelikož jsem se začetla do skutečně dobré a kvalitní knihy (jen tak mimochodem, mělo by to by to být společností chápano, dobrá kniha je prostě dobrá kniha). Toto jsem také očekávala od této knihy. Ale bohužel musím říct, že nejnadšenější jsem nebyla.

Ale hezky popořadě - co se týče vzhledu, na polici v knihovně by mě kniha zajisté zaujala, obálka se skutečně povedla. Graficky skutečně perfektně zpracované a čtenáře, který má rád kriminálky, určitě přitáhne blíž. Tedy v tomto směru velký plus.

Dále už to tak růžové nebylo. Ano, někdy trvá, než se člověk do knihy začte, ale abych se +- 200 stran do četby nutila, to se mi snad ještě nestalo. Zápletka byla sice zajímavá, anotace mě nadchla ihned po prvním přečtení, ale celkově mě autor nedokázal zaujmout. Styl jeho psaní bych přirovnala ke starým polským filmům, jde je 3,5 minuty záběr na posla armády, který nese vzkaz armádě druhé. Celou tu dobu je snímán napoušti jak jde. Přesně takto jsem se cítila. Děj neuvěřitelně zpomalený, několikrát jsem málem usnula a také jsem se několikrát musela nutit, abych vůbec knihu neodložila stranou. Od strany 250 děj konečně nabral spád a přestala jsem se nudit, dokonce jsem se začetla dlouho do noci a knihu už dočetla a konečně ucítila ten známý pocit, když číst prostě nedokážete. Přesto mi přijde, že čekat na tento moment 250 stran, je poměrně dost.

Abych nebyla pořád takto negativní, tak autora pochválím za překvapivý závěr. V určitých momentech mi tato literatura připomněla knihy Dana Browna, kdy se většinou z největších dobráků a hrdinů stanou lumpové. U Browna se to dá už ale dost očekávat, alespoň pro jeho věrné čtenáře, ovšem zde mě to dostalo. Závěr bych hodnotila vážně velice pozitivně, pokud se k němu čtenář ale dokouše.

Co se týče jazyku, také jsem měla několikrát chuť knihu zahodit. Často zmiňuji, jak moc mi vadí pravopisné chyby, ale i mistr tesař se někdy utne. Co mi ale dost znepříjemňovalo život (jako knižnímu perfekcionistovi), byly špatné rody. Viz. "řekl Stela", "udělal Stela". Jako vážně? Jednou, ano, překlep, opravovat knihu a být v jednom kuse v tom textu musí dát zabrat, ale toto se v knize objevilo několikrát.

Jak to všechno uzavřít? Ne, nejspíš nelituji, že se mi kniha dostala do rukou, alespoň zabila nudné dny, kdy jsem byla nemocná, i když mě místy nudila víc, než samotný fakt trčení doma, ale i přes perfektní závěr si dost promyslím, jestli sáhnu po dalším díle. Možná budu věřit, že bude o něco lepší. Kdybych měla knihu někomu doporučit, tak nejspíš čtenářům kolem čtyřicítky. Ale rozhodně na knihu nezanevřete jen kvůli mé nepříliš nadšené zkušenosti, třeba právě vás pasáže, které mě nijak neuchvátily, naprosto nadchnou a knihu si užijete.

Za recenzní výtisk této knihy opět děkuji nakladatelství FRAGMENT.

FOLLOW LEXI | ASK | INSTAGRAM | TWITTER